ta sej i kragen

Idag är en solig dag.. Men jag ska snart åka och jobba.
Jag kommer inte hinna vara i solen på hela sommaren, för jag har ingen semester!
Så orättvist.. Jag vill sola, bada.. åh jag VILL!

Imorgon så ska jag gå upp vid åtta, om det är fint väder, ta cykeln ner till stranden och sola och bada.. sen ska jag cykla hem vid 11 för att jobba kl 12 till stängning, precis som hela den här veckan.


Jag lyssnar på Little Willie John, med Peter Lemarc. Så fin låt, så ärlig låt.. en låt som ligger nära mitt hjärta.
Jag känner igen mej i den låten.. Jag kan accosiera händelser till den låten, händelser med L.. Det var så det var för oss.
Jag vet inte. Men så var det.
En dag så försvann hon bara. satte punkt, var borta.

Då träffade jag Christine och jag älskade som aldrig förr. Sen försvann hon. satte punkt. Var borta.
Jag saknar henne, mer än vad jag någonsin saknat någon.
Jag har aldrig någonsin älskat så starkt, men vi blev destruktiva.. Sakta men säkert förstörde vi allt som vi hade.
Sakta men säkert skar vi varandra med rakblad, utan att förstå vad konsekvenserna av det skulle bli.
Idag är jag olycklig. Så  FRUKTANSVÄRT olycklig.
- Jag saknar henne.. varje sekund, varje minut och varje dag av mitt liv.
Jag önkar ju henne allt gott, men jag ville att hon skulle få allt gott med mej.. Nu blir det inte så..
- Hur går man vidare?
Det har ju gått så pass lång tid nu, när slutar man sörja?

Jag gav mej själv till henne, på alla plan.. Det är nog det som känns så jävligt oxå.
När man äntligen ger sej hän, ger varje liten millimeter av sin kropp och själ och den människan lämnar en..
Jag hade svårt att lita på folk innan och det här uppbrottet har inte gjort det bättre.

- Måste vi slåss i veckor, för att älska en dag?!.. så ledsen..

HUR gör man?
hur går man vidare?
Hur orkar man rida ut "stormen" för att sedan se den blåa himlen igen?

Jag vet inte själv för jag har ALDRIG varit med om en sorg som denna när ett förhållande tagit slut för mej.
Jag står ordlös, maktlös och full i sorg.

Känslor och tankar förändras.
Vi trampar upp stora blödande sår hos varandra, frenetiskt trampande på ett och samma ställe.
Sår som blir till stora ärr.
Avskyn växer inombords.
Hatet börjar gro.
Man vill så mycket, så mycket olika.
Vi trampar på varandra, sliter och drar för att få den andre att leka "följa john".
Ingen ger sej.
Vi trampar istället på, fast åt olika håll.
Vi trampar upp helt olika spår åt helt olika håll, som vi sedan följer.
Vi trampar runt i vår egen prestige.

Detta skrev jag den 30/8-06..
Till och med då hade vi det fruktansvärt i vårat förhållande.
Tänk att vi stog ut så länge som vi gjorde ändå..

Livet måste gå vidare. Kanske finner vi en gemensam liten stig någongång. Kanske inte.

*återigen tar jag mej i kragen*..

Finns det ingen annan där ute som vill ha mitt liv, bara för en period.. Så jag kan få lämna min kropp, hämta ny energi och livsglöd.. Någon som vill avlasta mej för ett tag?..

Min familj har blivit mindre, men min umgänges-krets är större än någonsin..

- Kärlek är en underlig sak...





   

  


Jonas - Du är min riddare på vit häst! Jag älskar dej vackra, vackra människa!


 

Kommentarer
Postat av: Lasse

Little willy john är ju min låt! =)

Postat av: Urban

Haha...förlåt att jag skrattar, men du skriver så bra. Beskriver. Det är svårt det där med kärlek. Slutar du vara sårbar får du svårt att "vinna" igen. Det är ju det här livet handlar om! Att leva i alla känsloyttringar. Känna, allt. Har du gjort vad du kan utan att få det du vill ha så måste du acceptera det och gå vidare. Du lever ju för 17! Värre då om du hade glidit runt i en bubbla utan att ramla, utan att känna. Livet hade varit sådär lagom....Nä fan, då får det gärna göra lite ont om du frågar mig. Du har ju substans. Sånt syns. Kör hårt tjejen!

2008-07-28 @ 12:19:30
URL: http://markus-urban.blogspot.com/
Postat av: Jonis

Älskar dig Gumman =)

DU är så underbar... hur ska jag klara mig utan dig?

kommer sakna dej!

Puss puss

2008-07-28 @ 13:48:29
URL: http://joniis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Peter LeMarc -Kärlek i Tystnadens Tid- spår 1: "Så gott att må gott igen"! - för att må bra! Men alldeles för ofta väljer jag "Bara när jag blundar" - samma skiva....

2008-07-28 @ 16:22:41
Postat av: Nanni

Lasse; Den är mest min ;-)



Urban; Tack för att du läser och ger mej lite perspektiv på allting! Du har så rätt i det du säger, det är bara att leva upp till det som är så otroligt svårt! kram till dej!



Jonis; Men du då? du är den mest underbara människan på jorden! Priden nästa? en vecka utan dej.. suckar ljudligt.. pusss!



Anonym; peter Lemarc är så bra och alla texter är så vackra. En av mina absoluta favoriter.

Jag ska ta och lyssna på dom låtarna, kanske blir någon av dom en ny favvo-låt ;-)

2008-07-28 @ 18:17:42
Postat av: Ellie

Mej saknar dej! Du är så söt =)

2008-07-28 @ 21:12:01
URL: http://elliefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback