1 av 3

Nu har jag nyligen kommit hem efter en cigg och kaffe med Sofi på hennes gräsmatta.
Det var mys!
Jag orkade inte följa med ut ikväll, så vi tog sällskap ner mot stan och sedan gick vi åt varsitt håll.
- Hoppas att ni får trevligt vackra du! Hälsa Amanda Jensen från mej ;-P haha..

Jag kom ju på nu vad som hände på jobbet idag.
Ska försöka återge er historien så gott jag kan komma ihåg den..

Jag stog i kassan, undrar om det var första timmen.
In kommer en tant som ser väldigt nipprig ut och jag känner på en gång att jag måste välja rätt ord, annars blir hon arg.
Så när hon kommer fram till kassan så sätter jag på mej mitt bästa leende och hejjar som vanligt, fast kanske på mitt trevligaste sätt.
På en gång börjas det.
- Jävla läkarjävlar! säger tanten, mycket hatiskt.

- "Jaha," säger jag och ler.. (känner att jag INTE vill fråga "vadårå", utan vill helst ha ut henne så fort som möjligt.. inte starta någon konversation)..

- Ja, ingen hjälp får jag heller, nästan skriker hon..

- "Öhh, nej ojdå.. ja, ehm.." (vad ska man säga?)

Ja, min son frös ihjäl efter motorvägen 1994, det stog mycket om det i tidningarna då. Så då söp jag till. Då säger läkarjäveln att jag är alkoholist! (bör tilläggas att hon var MYCKET upprörd, rent utsagt FÖRBANNAD)..

Tankarna gick runt i min skalle, någon som frusit ihjäl 1994, jag kunde inte komma på någon. Dessutom var jag kanske inte så gammal då heller och mitt minne är inte bra.

Så jag spelar med - "jaha, jaaa.. just det ja.. ehm..ja.."

- Ja och då skulle dom där jävlarna ge mej antidepressiva, ja..men då går det lika bra med det här (hon höjer handen och jag förstår att hon låtsas hålla i en flaska som hon demonstrativt kör mot munnen på sej själv)

"Ja.. haha"... säger jag.. (Vet inte vad jag ska säga och är rädd att det ska komma fler kunder till kassan som ska höra och som hon ska börja dividera med)..

Då plötsligt KOMMER det KUNDER... Jag hinner tänka så mycket, men hon med låtsas-flaskan blir själv tyst och viskar  "- du förstår vad jag menar va?"

  - "Jamenvisst", säger jag och sätter på mej ännu ett leende.

Hon tar tag i sin dove-deo-spray som hon handlat för 5minuter sen, utan att ha betalat än och säger - Hur mycket ska du ha för den här då?

-Öhh, säger jag.. ganska omtumlad.. 20kr tack..

Javisst säger hon och ger mej pengarna. Innan hon går så tar hon ett stadigt grepp runt sin deo spray och säger
- Men den häääär, den äär braa den!

hahahah! Ja, det var EN av 3 som jag fick på mej idag.. roligt va?
Tokstollar!


Sen vill jag tacka dom 50-60 stycken som läser min blogg varje dag. - TACK! :-)
Ni gör det roligt att skriva och dela med sej till!
Och jag vill passa på att tacka alla som slänger in en kommentar då och då! Det får mej att vilja fortsätta blogga och jag hoppas att jag kan dela med mej lite mer av mitt tidigare liv till er. Min kamp från drogerna till där jag står nu.
Bara så svårt att komma på vart man ska börja.

- TACK!


Kommentarer
Postat av: jenka

haha ja du lyckas alltid få orginalen;)

Men det hon sa stämmde, det var en kille som gick efter gävle vägen på vinter och frös ihjäl:(



pusssssssssss!!!!!!!!

Postat av: Nanni

Jenny; åh..stackars.. men ändå, originalen får jag alltid ;-) i don´t like the copys ;-P hahah! saknar dej gumman! pusssss!

2008-07-31 @ 00:12:49
Postat av: Madde

Alltid lika underhållande o läsa dina bloggar !:)

2008-07-31 @ 21:16:54
URL: http://momentsoftruth.blogg.se/
Postat av: Ellie

Haha förstår inte hur du lyckas, tur att man slipper ha den där inbyggda magneten hahaha! Mig springer dom iväg från istället vilket iofs kan vara rätt skönt, men du får ju ta del av så många fina historier så ;-)

2008-07-31 @ 23:51:07
URL: http://elliefant.blogg.se/
Postat av: Nanni

Madde; Tack, vad snäll du är. jag gör mitt yttersta för att det ska bli bra, skrattar! KRAAAAM!!



Ellie; hahah, jadu vad ska jag säga? jag önskar att jag oxå slapp vara en sådan som dom dras till. Mamma är likdan. Är väl därifrån man har fått det.. (ärvt det)..hahha, men vad beror det på?!

KRAAAAAM!

2008-08-01 @ 10:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback