födelsedag.

Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag och Christine har haft underbara stunder ihop.
Som alla kvällar vi suttit framför tv:n med en varsinn te kopp i handen och lutat oss mot varandra.
Eller som dom kvällar vi tänt ljus och satt på lugn musik och gett varandra massage.
Eller dom dagar som vi gjort frukost som vi ätit i sängen tillsammans.
Eller dom dagar som vi skrattat så vi nästan kissat på oss.
Eller dom dagar som vi gått långa härlga vinter/sommar promenader.
Eller dom kvällar vi legat och pratat, tätt omslingrade, till sena nätter.
Eller dom dagar vi har gjort en mysig middag, tänt ljus och njutit av maten och sällskapet, av endast oss två.
Eller dom nätter vi älskat till den fladdrande ljuslågan, ända tills vi tagit oss till extas...
Allt har inte varit destruktivt..
- mycket och då menar jag MYCKET har varit vackert, bländande vackert.
En massa stunder som värmt mitt hjärta och som gett min själ oförglömliga minnen.

Jag var kär, ack så kär.
Hon hade fått min njure, min lunga, vad som helst om hon hade behövt det.
Hon fick mitt hjärta och hon tog det.
Jag älskade henne som jag aldrig tidigare älskat någon, hon var mitt allt.
Mitt ljus i mörkret,
Mitt syre,
Mitt hjärta,
min själ,
Mina ögon när jag inte kunde se.
Mina öron när jag inte kunde höra.

Hon var allt för mej och hon ÄR underbar.
Hon är speciell för mej och kommer alltid att vara.

Jag minns än första gången hon vidrörde mej, i hennes soffa..
Vi satt och kollade på tv i hennes blå lilla soffa.
Jag satt lite snett med ryggen mot henne för att se tv:n.. Då kände jag en hand, några fingrar som "tvinnade" mitt hår.
Jag vet att jag skämdes över mitt hår, just precis då. Jag önskade i det ögonblicket att jag hade haft finare hår, mer glansigt och inte så fruktansvärt slitet.
Men jag kunde inte annat än att låta mej ryckas med.
Jag fylldes med välbehag och jag visste från den dagen att det skulle vara hon och jag.
Hon och jag mot universum. och jag älskade henne.


På hennes födelsedag åkte vi till Paris, vi strosade tillsammans hand i hand på Paris gator och ingen sa någonting.
Folk kollade inte snett, ingen viskade.
Hon och jag fick bara vara.
Vi fick älska, vi fick vara dom vi var utan att någon sa någonting överhuvudtaget.
Vi gick till DISNEY WORLD (gick visserligen inte in).. *skrattar för mej själv*.. (lång historia)..
Vi var upp i triumf bågen.
Vi blev målade i porträtt. (roliga sådana)
Vi var dock inte upp i eiffeltornet, men vi såg det tindra.. och jag minns att min själ kändes likadan som eiffeltornets glittrande blå lampor.
Jag var lycklig.
Vi åt korv (ENORMT stora korvar).
Vi sov på ett hotellrum nästan mitt i centrum.
Vi tog nattliga promenader och fotograferade allt vi kom åt. (Mest på oss själva..haha)
Vi förevigade alltså vår resa i kort.
- Paris var vackert, men hon var vackrare
Jag kommer aldrig glömma den resan. Det är en resa som ligger på min absoluta topplista för mina resor här i livet..Ingen resa kommer förmodligen någonsin att kunna konkurera ut den.

Om 20 minuter så är det den 4:e. Då fyller hon år. igen.
I år blir det ingen resa, inget mys. Ingenting.
I år är hon ensam och i år är jag ensam.
Jag önskar, hoppas och tror att hon kommer att få en underbar födelsedag, med nära och kära runt om sej!
I år skickar jag ett grattis-sms och sänder henne många tankar.
Allt känns väldigt vemodigt..

Livet kan ta OANADE svängningar. - Älska allt ni kan när ni kan, imorgon kan det vara försent.
Idag ångrar jag allt som jag inte gjorde rätt. Allt som jag hade kunna göra annorlunda. Den dagen då hon bröt upp, den dagen är den värsta av mina mardrömmar som också besannades.
Så ta vara på tiden tillsammans, haka inte upp er på småsaker. Lev för stunden, tillsammans, - och ge varandra kärlek.

                                                                                           
skrivet 31/8 - 06

VÅGA BLUNDA
Mitt i natten hör jag hur din själ viskar efter min.
Jag sträcker ut min stora och lite fumliga avsomnade stora hand och greppar din, lilla välformade.
Tillsammans med dej klarar jag allt.
Jag låter natten återigen komma, låter mörkret omfamna mej för jag vet att det snart blir ljust igen.
Med dej bredvid mej och med din hand vilandes i min - vågar jag blunda.

Om natten ser jag på dej i smyg, lyssnar på varje andetag du drar och låter alla mina msinnen uppslukas av varje liten rörelse du gör (som när du söker min famn fastän du sover, eller som när du slår ut med armara och jämrar dej). 
Jag samlar på varje ansiktsutryck som jag kan urskilja i dunklet.
Ditt hår, doften av din hud - samlar jag inom mej.
Vill inte missa en enda sekund av det som är du.
Så många nätter som jag legat i tystnaden och sett på dej.. 
- Så många dagar och nätter av lycka.

Ibland blir all kärlek så påtaglig att det gör ont och värker.

Aldrig har jag älskat någon som jag har älskat dej.
Du är min lycka, min stolthet, min glädje, min själ och mitt bultande hjärta.

- Vi är föralltid sammanlänkade.

/föralltid din Nanni


Varför skriver jag detta inlägg, tänker ni säkert nu?
Jo för att hon betyder fortfarande så fruktansvärt mycket för mej och jag vill delge er mina tankar och känslor runt om detta.. + att jag vill att christine ska förstå och känna att jag uppskattade våra vackra stunder och att dom lever djupt rotad inom mej. Att jag uppskattade henne. Att jag älskade henne - för den hon var.

Jag kanske kan så ett litet frö i någon om att ta vara på det man har och uppskatta alla underbara stunder tillsammans, ta dagarna som dom kommer och att personen man älskar för den dom är.

GRATTIS CHRISTINE!







Och hur vacker är hon inte?! Den vackraste som gått i ett par skor, enligt mej.



Kommentarer
Postat av: Urban

Aah shit vad vackert Nanni!

Postat av: Nanni

Tack Urban! Du värmer! kram på dej!

2008-08-04 @ 17:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback