en enda sörja.. kanske?

Nu sitter jag här och klockan är återigen, kväll med stor K.

Efter jobbet så åkte jag och Sofie och solade. Det var skönt.

Träffade några bekanta efter jobbet, en inne på Willys som jag sedan tog en cigarett med och snackade lite skit och sen träffade jag en gammal,gammal flamma till mej.. Någon jag "dejtade" för mååånga år sedan!
Hon hade tagit återfall igen.. de där jävla drogerna är faimej inte att leka med.
Gud.. man kan sälja sin egen familj för den där skiten!..
Det är så fruktansvärt starkt. Gud, hade jag EN önskan så var det att önska bort all narkotika som finns i hela världen och att den aldrig skulle komma tillbaka!
Men jag har inte en enda önskan, inte en enda. Inte någon som någon kan uppfylla till mej iallafall..
eller är det så? kan någon annan uppfylla ens önskningar?.. kanske inte. Det ligger nog mer hos en själv, att själv uppfylla sina önskningar och behov, att kämpa för det man tycker är rätt och för det man vill uppnå.
Livet blir aldrig någonsin som man tänkt sej, men om man sätter upp "delmål" för dagen så kommer man näramre det stora målet. Kanske man inte uppfyller allt man har satt som delmål under dagen, - men vissa uppfyller man och det är en bra bit på vägen.

- Det viktigaste är inte att vi aldrig gör fel, utan det viktigaste är att vi ställer tillrätta så fort vi kan och att vi förlåter oss själva för att vi inte är perfekta.
Alla människor har samma värde.

Några frågor att ställa dej själv.

* Vad är kvinnlighet/manlighet?

* varför är drömmar viktiga?

* Är det alltid fel med dödshjälp?

* Konflikter bör undvikas?

* Alla får vad dom förtjänar (bra eller dåligt uttryck?)

Ni får gärna kommentera dessa, ge mej era tankar! Jag vill veta vad ni tycker och tänker om dessa frågor.. Så tala med er själva ett tag, skriv sedan en kommentar till mej, så jag får veta! (nyfiken som jag är)



"religion är till för dom som inte vill hamna i helvetet
Medans andlighet är till för oss som redan har varit där"

Nu ska jag göra mej en STOR kopp te och krypa ner i soffan under en filt..


En låt som fortfarande (fast jag lyssnat sönder den helt) gör mej helt betagen är denna...
Texten stämmer så bra in.. på mej.. på hur jag känner och kände..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback