balkongensamhet.

Varför tar kärleken skada när man älskar med varann som bara "någon" kan..
Dagar blir till långa nätter.
Där ute finns en värld.
Jag sitter på min balkong och blickar ut över stadens alla ljus.
Är det långa nätters fara att se det man vill se och va det man vill vara, att ha någon att ty sej till -när långa nätter inte blir som man vill.
Där ute finns så många, långa nätter.
Hon söker trygghet från kyla i hans varma, trygga famn.
Långa nätter.
Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här.
Det skrämmer mej.
Om jag behöver förklara om en skugga som vilar i tid.
Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här, i ett kapitel som jag har förälskat mej i.
Jag får för mej att jag kan vara kvar här, men vet inte hur.
Jag hoppas du sover, jag smeker ömt din hals.
Jag vill inte spara min längtan, så fel att jag viskar - du hör säkert inte alls.

- Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans..

När jag satt i ensamheten, i mina tankar. tomheten som omringade mej som en svart dimma.. så kände jag mej otroligt sårbar.
Jag har aldrig tidigare känt mej såhär. Jag har aldrig tidigare sörjt en kärlek på detta vis.
Jag gick ut på min balkong och tog en cigarett och de små ljusen i mörkret gjorde mej sällskap över ett glas vin.




Kommentarer
Postat av: Ellie

så fiint.. puss

Postat av: Anonym

mysigt! Du är min mysgullstinta! :-)

2008-08-02 @ 20:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback