jobbdag.. ujuj..konstig

Idag på jobbet så satt jag i utgången och skruvade ihop ett loungeset, jättefint!
Funderar på att ta bort min bar och sätta loungeset;et där och ha en massa gröna STOORA fina växter där med.
Kan bli riktigt fint det!
Och kanske en fondvägg på den väggen? ojoj.. jag vet precis nu, en fototapet kanske! jaaaa!

Ja, hur som helst så satt jag där och skruvade. Då kommer det fram en tant i 60års åldern och säger:
- Jag har handlat för 170 kr och jag fick så mycket saaaker! (jätteglad)

 "jaha, svara jag sådär trevligt och pressar fram ett leende, fast jag egentligen var sååå irriterad över det där jävla skruvandet"..

Plötsligt börjar hon slita i sin påse och i sin väska, jag trodde helt klart att damen förlagt sin plånbok, men fram plockar hon... KVITTOT.. - Kolla, vad mycket saker jag fick, säger hon igen och ser helt lyrisk ut.

- jaaa, oj! svarar jag.. (försöker låta impad..eller nå..)
(hela kvittot bestog av nå jäkla trollsländor och fjärilar som hon hade köpt för 10kr st! Inte så konstigt att det blev MYCKET saker!)

Fortsätter skruva med det där jäkla loungeset;et och försöker att inte se på henne i hopp om att hon ska knalla vidare ut genom utgången. Men hon går inte att undgå, knallrosa läppstift, blå ögonskugga och håret uppsatt i en toffs på sidan.. *gaah*.. Hon kommer aldrig att släppa mej, tänkte jag i mitt stilla sinne. Dom dras till mej, jag är utsatt..

Då säger hon; - Jag köpte värmeljus oxå..

"åh, jaha" får jag ur mej i en utandning.

- ja, vet du vad jag ska ha dom till, säger hon och får stora ögon och jag ser på henne att hon vill att jag ska gissa.

- nej, säger jag.. tända i mörkret kanske (fantasilöst, jag vet.. iaf efteratt man träffat henne)..

- NEJ, säger hon och leeeer. Jag ska ha dom på mackan! Då lyser mackan.. och hon ser såå STOLT ut.

Det enda jag kan tänka är.. åh, gud.. vad är detta, är det ett skämt?! jag är nästintill att få en fnitter-attack. Jag har suttit med det där pillandet hela dagen, är arg och irriterad över att skruvarna inte gör som jag vill och då dyker hon upp..! det blir bara för mycket. Känner att jag behöver en cigg.

Oj, ja det gör den då, säger jag krystat. Rädd att hon ska slita upp skon och peta ut ögonen på mej med stilettklacken och står på. HOn ser ju faktiskt ut som om hon är hämtad ur en skräckfilm och det gör inte saken bättre..
Jag ler brett..och säger "smart".. (varför i allsindar sa jag så?)

Då sa hon att hon alltid vela bli uppfinnare, så nu skulle hon hem och uppfinna.
Men det är så konstigt tillägger hon, varje gång jag kommer på något så läser jag i tidningen dagen efteratt just MIN uppfinning som JAG kommit på redan har blivit uppfunnen av någon annan!
 - GUD JAG MÅSTE HINNA SÄTTA MIN PLAN I VERKET SÅ INGEN ANNAN HINNER FÖRE, nästan skrek hon.. (förmodar att hon syftade på mackan som skulle lysa med värmeljus)... sen sa hon med lugn röst, "hej då" och till lade; Tänk jag tycker du är så duktig som skruvar med det där, det är ju liksom mans-göra.

- Ja, det kanske det är säger jag lite förvånat?.. (eftersom jag inte tycker det).. och säger sedan.. men vi tjejer vi kan vi å, mer än vad dom tror..

- Jaaa, verkligen säger hon i samma veva hon vänder ryggen till och försvinner.

Jag andas ut, känner att jag kanske inte är så konstig och galen ändå. Det finns dom som är värre.
ler för mej själv och nästan springer ut från skruvandet in på lagret och fnittrar så jag håller på att dö.
Går ut, tar min kvarts rast och röööker en cigg.. *phu*..


Jag klarade mej igenom denna dag med, LEVANDE ;-)

Kommentarer
Postat av: Fia o Filip

Tack för idag tjejer =)

Jag döööör av skratt, vilket roligt inlägg. Puss puss

2008-05-21 @ 22:34:39
Postat av: Joniis

Garvar som fan nu ;) Stackre... men det är juh tur att dom "roliga" kunderna finns på jobbet! tssss



hahaha ja undra vad som står åå din prio i morgon då=) hehe kan det stå - Fortsätt med att skruva ihop det du inte hann klart med igår =) HAHAHA



Natti vännen...

puss

2008-05-21 @ 23:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback