tack!

Ikväll blir det grillfest hos Jossan och Martin. Kul!
Stackars Nova blir hemma, eftersom hon löper och dom han en hanhund.. vill inte ha små-bejbisar... Åh, tänk er 5-6 Nova, phu! hahah ;-)


När jag är i mina funderingar så brukar jag höra av mej till Miss E, hon har alltid så bra saker att säga. Hon säger det på ett så enkelt och bra sätt, att man suger i sej precis allt hon säger.
Det är lätt att ta in, även om man är riktigt nere.

Hon sa en sak härom dagen, när vi pratade sex och varför vissa är så jävla jobbiga och ska ha det på en gång. Och vill man inte ha sex på första "dejten" så känner folk sej dissade och tror att man är ointresserad. (säger inte att alla är såhär) men många jag har träffat är JUST så.
Hon hade diverse utlägg runtom det där. Alltid lika klok.

- Jag brukar se saker på helt annat sätt än den som jag talar med, men det gör jag inte med henne.
Jag ser sakerna precis som hon beskriver dom.

Och jag har funderat mycket på det där med sex, hur sjutton ska JAG kunna ha sex med någon annan än miss C?!.. Det går ju liksom inte.
Det var ju hon och jag i så pass många år och älskelsen till henne är stark fortfarande.

Då sa emma något så kopiöst vackert, slampigt och något så brutalt sant
 - Sex är sex och kärlek är kärlek.

Det fick mej att plussa ihop 1 och 1.. Min tolkning blev detta.. (alla gör ju sin egen)

- Sex behöver inte nödvändigtvis automatiskt hänga ihop med kärlek, det är fullt möjligt att ha sex med nån utan kärlek.
(Därimot kommer jag aldrig tro på den som säger att han/hon har sex utan känslor.)

Så, den tanken och känslan som infann sej hos mej när jag tänkte på sex med någon annan än Miss C är mycket, mycket lindrigare, tack vare dom små små orden Emma sa och att jag fick tolka det på mitt sätt.

Sex känns absolut inte lika skrämmande längre. Det känns helt...okej.. så länge jag har det för att JAG vill.
Hon sa oxå något annat mycket bra. Emma alltså.. - Välgörenhetsex är nog inget man ska syssla med särskilt ofta.

Alltså, jag vet inte hur ni tycker att det här låter nu, bara såhär.. Jag har ju inte skrivit ner hela vår konversation, så det hör ju liksom inte ihop med något, för er är det kanske bara två meningar, men för mej och för mitt inre, så är just dom två meningarna mer än bara två meningar.

Hon är klok Emma. så - TACK för att du låter mej ta del av alla kloka ord och det är av extraordinär betydelse för mitt inre att ventilera med dej!


  







Ha en trevlig flygresa nu gumms! Och du, man får kissa på sej av rädsla när man flyger ;-)'

P.s Det jag ville säga med inlägget var INTE att jag kommer springa ut och ha sex med första bästa, men det känns inte olovligt längre.

...........typ............

Kommentarer
Postat av: Anonym

det låter himla bra, tycker jag! / Anso

2008-06-28 @ 14:53:06
Postat av: Anonym

du har tur som har funnit någon sådan i ditt liv! Lycka till med alla funderingar,

2008-06-29 @ 13:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback