Gårdagen och dagen idag.

Gårdagen var helt fantastiskt trevlig hela dagen!
Min kusin Linda  och jag skulle åka till Öjaren och bada och sola. Blev dock inte mycket av med det, eftersom vädret ej tällät det. Är det inte typiskt? När man väl BESTÄMMER att göra något så går det bara inte. Vi hade nog frysit ihjäl, så vi beslutade att stanna hemma.
Hon kom inramlandes hos mej vid 11 tiden och jag noppade hennes ögonbryn. Hon led och jag skrattade. hihi. Tycker det är sååå kul att se alla hennes miner som hon gör när hon verkligen våndas. *fnissar*.. Sådan är jag, skadeglädjen är den enda sanna glädjen..
När det var färdigt så tog vi oss ner på stan. Linda handlade ett par byxor och jag lånade pengar av Linda. Tycker inte om att låna pengar, men det handlade om 30kr, så det fick gå ändå.
Träffade Mr A som pratade om Jesus.. (sej själv som Jesus)..Jisses! ja... haha... vad ska man säga?
Linda satt och gapade och jag lät det rinna ut genom andra örat och verkade måttligt intresserad genom att gäspa. Taskigt? nja.. Ni skulle i sådana fall ha varit med. Ni hade gjort samma sak.

Vi vankade hemåt, Linda hem till sej och jag hem till mej. 2 timmar hade jag på mej att hinna med resten jag skulle göra den dagen innan det bar av mot Gävle.
Hann inte med något av det. haha...
Linda kom och hämtade mej (jag har världens gulligaste kusin, helt klart) och styrde bilen ut på stora vägen ----> Mot Gävle. Väl framme så kom jag på att jag inte hade sms:at Emma om att jag befann mej i Gävle så då gjorde jag det.
Gick in i affären och handlade cigg och Linda stog utanför och väntade. När jag kommer ut från affären så hör jag skratt och prat, då har vackra Emma redan hunnit fram och står och pratar med min kusin. Hon är fullkomligt jävla underbar Emma. Lätt. Trevlig. Passionerad och snäll. Jag tror aldrig att det skulle vara nå problem med Emma alls. Jag är liksom aldrig rädd att det ska bli pinsam tystnad med henne. Det kan man ju vara i början när man träffar folk, men inte med henne. Om det blir tyst och ingen av oss helt enkelt inte har något att säga, så blir det ändå aldrig pinsamt. Det liksom bara ÄR. Det är skönt. Det är vackert och kravlöst. Man behöver inte prata alltid.
Jag tror att jag skulle trivas i hennes sällskap även om hon var döv och jag var stum. Hennes närvaro är något utöver vad som egentligen... finns... Hon är närvarande med själen. Hon känns liksom. Vet inte hur jag ska förklara, hon måste helt enkelt UPPLEVAS. Jag hoppas att ALLA någongång får träffa en sådan människa.

Sedan gick vi och mötte Emelie på stan. Hon hade varit på körskolan och fått köra bil. Det är oxå en mysig tjej! gullig, trevlig snäll och hemskt rolig.
Hon säger att hon aldrig får tjejer, men hon verkar ha typ 170st.. *fnissar*.. :-)
Sedan gick vi vidare och åt på Donken, vi satt utanför "fnasket i plasket" (fick jag lära mej) och åt. Kul att sitta och titta på en rumpa hela tiden :-) stenigt arsel.. haha.. kul.
Vi träffade en och annan fågel. Gulligaste var den där svarta med grått huvud. Emelie kom fram till att det var en kille och jag kunde inte annat än att hålla med och då sa Emma "hur kan ni veta det då? är det så att ni känner att det är en kille för att den inte tilltalar er så värst mycket?" (något sådant).. mer skratt.

Efter maten så tog Emma sin chees-burgare som hon hade kvar och gick mot sitt hem. Vi följde efter. Jag kände mej vilsen, jag kommer ALDRIG att hitta där. haha. Stackars Emma kommer att få möta mej varendra gång jag blir hembjuden till henne.. *fnissar*..
In i hennes fina lägenhet och satte oss i soffan och öppnade första ölen. underbart!
Nu väntade vi bara på att matchen skulle börja.

Och match blev det! Fy fan i hela helvete vad jävla het sverige var! Dom var så underbart duktiga! Jag har npg aldrig sett dom spela så bra, tror jag? Grekerna hade inte en suck! hahahah! yeeehaaaa!
Nu på Lördag så blir det Spanien - Sverige, en match som icke får missas!
Sen när det blir Ryssland - Sverige, då ska vi dra ihop ett helt gäng och hejja fram SWEDEN! Ruskigt roligt!

Dagen idag var inte lika rolig alls.
Upp kl 9.00. Jag kröp ur sängen. stackars mej. Absolut inte självförvållat, nejnej.. *suck*..
Ut med Nova, åt lite fil. smakade inte lika bra idag som igår natt.
Cyklade till jobbet.. Yr i krukan.
Började i kassan, kul.. nej! uh!.. Försökte att inte andas för mycket på mina kunder. och åt en hel massa fisherman friends. Hade luch kl 12.00. Hungrig som få var jag då.
In och såg fram emot maten. Men det var en matlåda som jag hade haft i frysen med potatis och köttbullar och fryst potatis har en väldigt vattnig och blöt smak när man värmer den. fyyyy! det var int ett dugg gott. Så jag mosade all potatis istället och låtsades att det var potatismos. Det gick ett tag och ett tag så lyckades jag till och med inbilla mej själv att det var GOTT!...
Upp i relaxen efter maten. Låg där och jäste. lyssnade på en lugn skiva. Kände hur ögonlocken blev tyngre. Då pep klockan och min lunch var slut. Ner, ut i butiken, in i kassan. Nytt kassapass.. guud så trevligt. haha.

Slutade 17.00. In på Willys, inhandlade tändare eftersom jag glömde mina (2!) hos Emma igår. När jag kommer ut från WIllys så har hela himlen öppnat sej! det vräääker ner regn! Underbart, ut, upp på randy (som min cykel är döpt till) och svichade genom stan hem.
In, ut med Nova. In och upp igen, torka av henne.

Sen ÄNTLIGEN ta det lungt. Pratade lite med Christine. la mej i sängen och somnade vid 19.00. Vaknade vid 20.00 och gjorde matlådor. fint det. Skönt att ha och bara kunna ta fram.

Nu ska jag dricka te och kolla på TV. Imorgon ska man upp igen, börjar 07.00 då.

Over n´ Out!

(skulle så hemskt gärna vilja lägga in ett kort på emma och emelie som var så fina i deras Sverige-tröjor, men har inte frågat dom om lov så detta blir ett bildlöst inlägg.)

Måste bara lägga in en av mina favorit scener i KILL BILL
 
Det är kärlek.. så mycket kärlek. men ack så destruktiv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback