looosers!

Fick precis en väldigt ledsam nyhet.. (låter så fel att skirva nyhet, när den är ledsam)..Tycker inte att det ordet passar där. En nyhet är ju något glatt, något possitivt? eller?.. Jag tycker det iallafall. Skulle gärna använda något annat ord än nyhet i samband med ledsam, men kommer inte på något bättre just nu..

Han har fått psykos. Han är på psyk och jag öskar att jag hade gjort något när jag kände att det inte stod rätt till med honom. Men som alltid, så tror man att det inte är så farligt som det verkar och man rider ut stormen. Man tänker "bara saker han har fått för sej, det blir bra snart".. Men det blev det inte! Det blev inte bra!
Varför tog jag inte tag i det när jag kände hur fel allting var?! VARFÖR?..
Som alltid är jag expert att skylla på mej själv när mina nära och kära far illa, fast jag i själva verket är MYCKET medveten om att det inte fanns NÅGONTING jag kunde göra.
Jag måste sluta lägga jordens all börda på mina axlar, men det är svårt.
Jag skulle så gärna vilja att alla fick må bra och skulle lätt ta på mej ALLT om det fick någon att må bättre, om ens bara för en liten,liten stund.

Jag har ringt han så många dagar i rad, talat in på hans telefonsvarare att han måste ringa mej för att jag är orolig, men han har inte ringt. Inte ett ord har jag hört ifrån honom. Jag har känt i magen att något varit hemskt FEL dom här dagarna, han hör alltid av sej.
Förstod någonstans att han var på psyk, eller någon annanstans. För han var så konstig sista gångerna vi träffades.
Så skickade jag iväg ett meddelande till en av hans nära vänner, för han om någon borde väl veta vart han tagit vägen?
Och det gjorde han, han visste precis vart han var.. Han skickade med ett nummer jag kunde nå honom på och jag ringde upp han så fort jag läst klart sms:et.

Där i andra sidan av luren satt en kille och pratade, han lät inte ens som den jag känner. Han var inte sej själv. Där på andra sidan satt en kille och pratade om jordens undergång och om alla tecken han får från ovan.
Där på andra sidan satt han helt förändrad och svamlade om jordens undergång och det "goda" och "onda".. Hur han försökt medla mellan de goda och de onda. Hur han satt sej MITT i stan och mediterade då polisen tog honom.
Han satt där och mediterade för att HAN hade en uppgift att göra kl 24.00! (gudarna vet vad det var)...
Men ibland, då och då, tyckte jag att hans rätta jag tittade fram? eller så ville jag så hemskt gärna att det skulle vara så att jag inbillade mej det?..
Ja, jag vet inte.
Där på andra sidan satt mitt ex och min bästa vän och min  inmurad i sin egen fantasivärld och det fanns INGET jag kunde göra åt det! Fattar ni, FATTAR någon hur jävla frusterad och maktlös man känner sej?!

Allt är orättvist! Så JÄVLA ORÄTTVIST!!!
Jag skulle vilja tala med "gud" eller vem fan folk nu tror på och fråga - Varför?
Varför han tog just honom!

Jag ringde till hans mamma och vi pratade länge. Jag stöttade och sa att hon fick ringa när hon ville, vi ska hålla varandra uppdaterade. Prata mycket och ofta.

Dom får inte släppa ut honom, dom får bara inte det!
Han behöver hjälp, all hjälp han kan få..
Han behöver vara där tills han är frisk och kry. Tills hans fantasivärld spricker och molnen skingras och han ser världen som oss vanliga dödliga.
För just nu är han odödlig, till och med jesus.

Jävla-helvetes-skit-fitt-hasch-bajs-helvetes SKIIIIT!

Jag hatar droger mer än något annat i denna värld och ni som kommer och snackar om att det är bra, det är ingen fara med att röka lite hasch eller gräs kan ta sej i ARSELET!
Det finns inga ofarliga droger, när fan ska folk förstå det?! Jag fattar inte vad ni håller på med?!
- Äh vadå, jag röker ju bara lite gräs ibland!.. säger ni!

 och vet ni?! det var precis vad den här killen oxå gjorde! Han rökte "bara lite grås ibland, kopplade av".. fan ta den där jävla skiten och fan ta er som röker den!
Alla ni som röker fanskapet BIDRAR till att fler gör det!
Ni är som små råttor som springer i de sunkigaste avloppen, röker lite "då och då" för att "slappna av" för att "det är skönt", men ni tänker inte på att när ni röker så röker andra och när så många röker (handlar om alla droger allt från hasch till heroin) så tjänar en massa folk pengar på er, så dom kan sälja ännu mer!
Vi legaliserar skiten, ser ni inte det?! Vi ger skiten till småbarn!  - Men det tänker ni inte på va?!

"Vadå, säger ni nu.. jag har ALDRIG sålt till småungar"... NÄHÄÄÄÄ, säger jag då, men den ni säljer till då?! Vad vet ni om vem den säljer det till?! VAAAAA?! Vad fan vet ni om det?!
"aaa, men va fan, säger ni nu, jag känner ju dom jag säljer till"... GÖR DU, säger jag då?! Känner man någonsin en KNARKARE?! va?! Fan vad patetiska och lortiga och vidriga ni människor är! (som knarkar eller säljer skiten vidare för att få lättförtjänta pengar) Fy fan.

Just nu är jag så jävla förbannad!

och tro mej när jag skriver detta, för jag vet fan i mej vad jag snackar om! Jag har varit exakt det jag skriver om här. En sådan som jag idag FÖRAKTAR och känner avsky inför. En sån som inte hade ett uns vett innanför pannbenet och bara tänkte på mej själv!
Men aldrig igen! Jag har lärt mej min läxa,men tyvärr så finns det dom som aldrig gör det!
Det är dom som tillslut kommer att göra skiten laglig och det är dom som förstör för oss andra. Det är dom som förstör samhället och det är dom som jag strider MOT!
Och JAG, VI som vill kämpa för ett drogfritt samhälle, jag hoppas och vill tro att vi kommer att vinna denna KAMP!

so fuck you

 - Jävla looosers!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om droger e så farligt som du säger, varför brukar du en av de farligaste drogerna själv då?

Du skriver om alkohol ganska ofta tycker jag.

Lite som att sitta och kasta sten i glashus.

En tanke bara.

2008-06-25 @ 10:53:57
Postat av: Nanni

ge upp! sluta prata med mej om det där. För jag har aldrig någonsin haft problem med alkohol och dricker ibland. Narkotika var min drog. Så ge dej, vill du snacka om det där igen så ring mej, du har ju mitt nummer! hejdå!

2008-06-25 @ 12:29:49
Postat av: Ellie

Att vara narkotiskamissbrukare är inte riktigt samma sak som att dricka vin då och då. Och du verkar ju vara skapligt blåögd om du inte förstår att droger kan vara farligt. Det är som att "om du säger att det är så farligt att hugga av sig handen med en yxa, varför äger du en bordskniv"?

EN TANKE BARA.

2008-06-25 @ 18:48:21
Postat av: Nanni

tack ellie! TACK! phu.. massa KRAM!

2008-06-25 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback