inget särskilt

Dagen idag har inte varit vidare händelsrik. Har jobbat och varit ute med Nova. Träffade just Mr A en sväng.
Tog en tupplur när jag kom hem vid 14.00. var så trött.

Jag vet inte, men livet idag känns inte så roligt. Hoppas på en bättre dag imorgon
 - Det blir ju såklart vad man gör det till... - Possitva tankar, possitiva tankar.

Funderar på att läsa lite teori nu. måste.

hejsvejs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kom nyligen att tänka på vad mycket man har att vara glad och tacksam för.
Tänk efter nästa gång du ser någon som är ledsen, eller man ser att det ser tungt ut på något sätt - Ge honom/henne en klapp i ryggen eller vad som helst. Det gör mer än vad man tror.
Även om det är en okänd människa så ska vi inte vara rädda att ge en uppskattande klapp i ryggen.
Att bli sedd eller att vara sedd kan läka mycket.
Bara ett vänligt leende kan få vilken själ som helstatt komma lite till ro.
 - Så brukar jag göra iallafall. Om jag ser att någon bär något jobbigt på deras axlar, eller ser nedstämd ut.
En klapp i ryggen eller ett vänligt leende, okända som kända människor. Jag vill iallafall tro att det hjälper, lite.

Alla behöver få känna sej omtyckt och uppskattad, trots dåliga dagar. Det är okej, mer än okej, att vara ledsen och nedstämd. Men många som ser en människa som ser nedstämd ut säger något i form av "men guuud, vad har hänt med den där då?! det ser ut som om hon sålt smöret och tappat pengarna".
Inte så snällt, tycker jag. Det kan ju ha hänt vad som helst, eller så är det bara så att människan i fråga inte orkar se glad ut och vara speciellt social.
Man kan inte dömma människor efter vad man ser. Man måste titta djupare. Det yttre är bara ett skal. Plocka av det och se in i människan istället.

Så, nu var jag färdig. haha..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Som sagt läser din blogg varje dag.. Guud vad jag saknar er alla.. miss you to, synd att de aldrig vart någon riktig fika.. Men hoppas vi kan ses snart igen, hoppas allt är bra!

Postat av: Linnéa

sant ;P HAHA..



kommer du ihåg kugghjulet !? när hon ramlade ?? :D hHAHAHAH fyfan va roligt det va :) hahaha



kramis på dej ha en fin daaa !:)

2008-06-13 @ 05:17:17
URL: http://stickitup.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Håller med det där du skriver..

man blir glad bara av att höra någon säga att den tänker på en, det krävs så lite men ger så mkt tillbaka

2008-06-13 @ 05:21:11
URL: http://stickitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback