Emma + Jag, mat och bilder

Idag tänker jag BARA skriva om gårdagen, eller iallafall i detta inlägg.
Mötte upp Vackra Emma på stationen här och åkte vidare mot Högbo Brukshotell, redo för mat.

Kom dit lite tidigare än väntat, så vi strosade runt lite i Högbo och satte oss i gräset invid badplatsen och njöt i fulla drag av solen. Samtidigt som jag klagade över den. Var så fruktansvärt hett!
Emma var vacker i sin rosa klänning och antar att hon hade det lite svalare än vad jag hade det i mina jeans, trots att dom var uppkavlade till knäna så var det hett under dom!
Satt där och kollade på barn som lekte, pratade om filtar och hur mysigt en STOOR filt var när man var barn. Hur man gjorde kojor och grejer med dom, filtar bör icke underskattas!
Kom in på Emma som barn, när hon var liten och hennes systrar rullade in henne i en JÄTTESTOR matta, hon tyckte att det var mysigt..
Sen tänkte hon efter ett tag, blev tyst. Sen sa hon - Undrar hur stor mattan var egentligen?.. sen fnissade hon.
När man är liten så är allting så stort!
Hon kom fram till att det måste ha varit en normal rumsmatta. Men som liten flicka var den säkerligen oerhört stor.

Sen pratade vi lite om huggormar. Inge roligt samtalsämne, tror ingen av oss tyckte det. Så vi hoppade snabbt av den banan att diskutera det.

Efter ett tag i solen och svettiga begav vi oss till hotellet. Strosade sakta på "grusgången" för att slutligen komma fram till maten. Fram kom vi. Förväntansfulla och hungriga.
Vi hade pratat påvägen till hotellet om att vi verkligen INTE ville sitta i solen. För hett!
Dom följde oss till bordet, ett bord för två. - Varsågöd, här är erat bord.. (tror både emma och jag satte något i halsen, jag blev stum, rädd.) SOOOOOL, ingen skugga på vårat bord överhuvudtaget! Jag började genast fundera på vad som skulle smälta först, VI eller Maten?!
Åh, tänkte jag, jäklar! Och hade inte Emma varit med så hade jag säkert satt mej i solen, tackat för platsen och sett glad ut. Men i själva verket hade jag varit sur, arg och förtvivlat varm!..
- Meeen, sa Emma.. Så får vi sitta i solen ändå! Det vill vi helst inte göra! Har ni ingen plats med skugga?
(åh YES, tänkte jag!)
Då visade hon ut oss, vi fick ett bord i skuggan, ute. underbart!

Vi besällde in förrätt, som var.. nä, jag kommer inte ihåg vad det heter. Vi kan kalla det... Capro.. Kalv och något med. det var hemskt gott iaf! Satt och njöt av maten, varmrätten och drack en öl till!
(Emma bjöd på dryck, underbara Emma!)
Jag kände mej helt vilsen.. vilka bestick ska användas? Hur äter man detta? börjar man med kalven och tar lite lök till, broccoli? eller vad?..
Försökte kolla på Emma och se hur hon gjorde, sen gjorde jag ungefär lika.. Ända tills jag kom till broccolin, UNDERBARA broccoli! Friterad broccoli var en upplevelse i mitt liv! hemskt gott! underbart gott!
(önskar mej friterad broccoli när jag fyller.. 12 september.. tack på förhand!)

Sen beställde vi in varmrätten - Rumpstek med massa gott.. Gud, jag minns inte vad det hette allt. haha. Men det var hiskeligt gott det med!
Medan vi satt där så kom vi in i en diskussion om barn. Vill vi ha barn? tycker vi om barn? hur ser vi på barn?.. ja, allt möjligt. Kan säga att vi svarade TOTALT olika i alla avseenden som har med barn att göra..*fnissar*. ;-)
- Så här blir inga barn gjorda... (bokstavligt talat)..
Knäppte lite kort på min sköna dam mitt emot, som hade en tendens att kolla i tallriken hela tiden och inte in i kameran.
(blev bra ändå.. så det gör inget) :-)

Sen kom vi till dessertbuffén! Hell YEA! Den hade jag sett fram emot! Och jag blev inte besviken! Jag älskade allt! precis allt som vi stoppade i munnen blev det ett stönande *mmmmhhh*...*mmhhh*.. ja, sådär höll vi på.. ända till vi kom på oss själva och tänkte på hur vi lät, då brast vi ut i skratt*..
Det var väl två saker av alla 100000390398432908 olika som smakade "sådär".. Men idag, när man inte har tillgång till det, så skulle det förmodligen smaka underbart det med.

Knäppte kort på maten, eller snarare buffén.. Men glömde totalt bort att fota förrätten och varmrätten..en riktig miss, faktiskt.
Men dessa kort ska jag bjuda er på

         

       

       

Sen missade vi bussen med 5minuter och blev kvar i Högbo ett tag.
Så skönt med Emma för det gjorde henne ingenting, hon blev inte sur, tyckte inte att det var jobbigt eller krångligt, utan hon tog vara på stunden i Högbo och vi strosade runt lite till.
Kollade in Gamla herrgården, försökte se in, men dom hade ju kavlat för fönstrerna med någonting så man såg inte in. Eller ja, vissa fönster var det tydligen tillåtet att kika in i, och där hängde tavlor, porträtt.. gamla sådana.
Det ska spöka i gamla herrgården, men vi fick inte vara med om något.

Tog bussen hem till mej, satt i soffan, drack lite sprit. Följde Emma till bussen som skulle gå 00.00... vilket den inte gjorde.. Vi väntade och väntade och förstod då INTE varför den aldrig kom. Tills Emma upptäckte att vi kollat fel på tiden.
Gick upp till mej igen, kollade på tv.. halvslumrade.. trötta och mätta var vi.
Sen gick vi till bussen igen vid halv 2 tiden. Då kom den. TRIST! Jag ville inte att det skulle komma någon buss.. haha.. men det gjorde det.

Hem åkte hon och jag gick upp, tvättade av mej sminket, tog en dusch och somnade skönt.

- Totalt tillfredsställd!

Kommentarer
Postat av: Nea

Låter som en härlig dag :)oj oj OJ va gott allt ser ut alltså!!



Klart att du får låna boken!! måste ses någon dag här.. kanske en promenad eller så?



Kraaaaaam

Postat av: Nanni

ABSOLUT en promenad! Om jag skickar mitt nummer till dej, så publicerar du det inte va?.. kraam!

2008-07-06 @ 00:05:03
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Såg verkligen gott ut:) Var ingen höjdar mat i mallis:)



Jag har börjat en blogg jag oxå hehe "jenkasliv".



Miss you!!!

2008-07-06 @ 00:20:03
Postat av: LeMiffo

Nej det gör jag inte :) skicka på bara!

2008-07-06 @ 22:45:35
URL: http://stickitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback