inlines, Nova och en död igelkott..

Har precis kommit innanför dörren. Har varit igång sen 8 i morse, så nu jäklar är jag trött!
Jobbet gick bra idag. 10.00 - 19.15 jobbade jag. Samma imorgon, det är ju bra, för pengarnas skull men mindre bra för min tid i solen om vi säger så.
Men helt okej ändå.

När jag kom hem satte jag på mej mina inlines och tog en lång runda med Nova. Skönt var det.
Tänk att jag har fått en så oerhört duktig vovve! Jag är lycklig!
Det är mycket jobb med hund, om man ska få dom att uppföra sej. Men jag har gjort ett himla bra jobb med Nova *berömmer mej själv*.. I´m Nanni Milan!.... haha ;-)

Tänkte stoppa något i magen nu, den värker. Är såå hungrig!

På våran inlines-resa så hittade jag en jättefin "äng" som jag och Nova tog en paus vid. Hon började genast rulla sej i gräset, trodde jag ja!.. När jag ser hur manisk hon är så förstår jag att det inte är "livsnjutar-fasoner" på gång!
Jag springer fram över gräset med mina inlines på fötterna, kastar mej över Nova och får syn på en död igelkott, helt mosad. Den tyckte hon att det var bra att rulla sej i! *suckar ljudligt*..

Så när vi kom hem åkte hon in i duschen med en jädrans fart och hon förstod då blankt inte varför hon skulle badas.. Hon luktade äckel! Men jag tippar på att hon tyckte hon luktade gott..

Fick iaf fina bilder på voffsingen.






Såhär ser Nova ut när hon fångar flugor i munnen.. hahah! vilka gaddar va?

Kommentarer
Postat av: Urban

Det är en väldigt fin hund det där..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback