hundfri, hörbok och Nanni stund!

Min underbara moster har varit hundvakt i 2 dagar! Jag har varit HUNDFRI i TVÅ HELA dagar!
Det har varit skönt, men jag har saknat Nova.
Igår saknade jag henne nå kopiöst mycket!
Då deppade jag lite, hade inte så stor lust till någonting. Men tillslut så talade jag med min inre röst till mej själv - "Antingen sitter du här och deppar eller så gör du något bra av tiden"..
Jag valde att göra något bra av tiden.
Tog cykeln till gymet, var på gymet en timme, kände mej smått stressad men när jag kom på att jag inte hade hund hemma, så strosade jag runt sakta.
Jag körde igenom framsidan. Först och främst bröst.
Körde tungt igår, hårt och tungt. Jag blev faktiskt svettig, himla sällan jag går ner på gymet och blir svettig, men igår var en bra dag. Jag svettades, stonkade och pressade mej själv till det yttersta!
Sedan körde jag lite triceps oxå. Underbart skönt var det!
På slutet tuktade jag magen lite, måste få någon fason på den igen.. haha! ;-)
När jag kom hem så lockade inlines, så jag tog på mej dom och gled iväg genom hela vallhov och hem igen.

Väl hemma så tog jag en dusch, satte på mej morgonrocken och bäddade ner mej i soffan, med kuddar och filt, tände ljus och mööös!
Åt en tallrik fil med banan och lyssnade på en hörbok. (Mera självkänsla av Mia Törnblom)
Jag har ALDRIG någonsin lyssnat på en hörbok, men det var riktigt mysigt!
Gjorde te och njöt av att bara vara ENSAM, ensam med mej själv som enda sällskap. Jag trivdes.

Sedan gick jag och la mej. trött.

Vaknade inte utvilad, som jag trodde att jag skulle göra. Men kämpade mej igenom den här dagen oxå.
Ellinor kommer till mej idag. KUL!
Hon stannar nog ett tag lät det som! Roligt med sällskap!

Ikväll blir det gymet och kanske en promenad?.. ja, så får det bli. och resten av hörboken!

tjingtjing!

   


Förresten, guuud så klok Mia Törnblom är! Lika klok som jag!
Vi tror på samma saker hon och jag! hihi.. Mer kloka människor till världen - Tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback