tankens kraft!



Varje tanke du har skapar din verklighet då verkligheten är olika för alla människor inför de situationer och människor de möter. Det finns ingen standard verklighet som är lika för alla människor, alla har sin egen verklighet, vi ser således verkligheten så som vi är genom våra erfarenhetsfilter och trossystem.

RÄDDA TANKAR VISAR MIG EN VÄRLD FULL AV
Svårigheter, Problem, Hinder, Hopplöshet, Farligheter, Hot

DET ÄR PÅ TANKENS NIVÅ, JAG AVGÖR MINA
VAL OCH HANDLINGAR MINA TANKAR SKAPAR MITT LIV !


 

Tankens kraft kan ses som en av dina största resurser.
Om du utnyttjar tankens kraft på rätt sätt, kan det ge oanade resultat.
Det handlar om att överskrida dina självskapande begränsningar och mentala gränser och istället fokusera på dina möjligheter och förutsättningar.
Du har kraften att tänka vad du än släpper in i ditt huvud.
Om något bara dyker upp i huvudet på dig (du väljer att placera det där fast du kanske inte vet varför) så har du kraften att tvinga bort det, och därför har du fortfarande herravälde över din tankevärld.


Du ensam styr vad som ska tränga in i ditt huvud som en tanke. Ifall du inte tror på detta, så svara bara på den här frågan:
- "Om du inte styr dina egna tankar, vem gör det då ? " Är det din kompis, sambo, din mamma eller pappa ? Och om de styr vad du tänker, skicka då iväg dem till terapi och du kommer ögonblickligen att bli bättre.


Vi är själva ansvariga för våra liv, vi kan inte skylla på vare sig föräldrara eller olika omständigheter att vi befinner oss där vi är i livet.

Det hela handlar om vad vi skapar, vad vi väljer att skapa vilka tankar och bilder som vi väljer. Allt vi tänker, säger och de bilder vi skapar är en positiv eller negativ affirmation.



Din värld är därför en illusion, den existerar för dig som du tolkar den. Din verklighet liknar inte någon annans verklighet.



Jag vill passa på att säga att jag älskar min vän Tessa. :-) Jag älskar dej gumman!
Puss Nanni!


Hittade en ny funktion på min mobil. hihi.. så här blev bilderna! Fiina tycker jag :-)












Kommentarer
Postat av: L

Besviken! =) Inge bikini bilder trots solen idag! ;-)

2008-04-21 @ 22:49:23
Postat av: Nanni

hahaha! :-) I sommar blir det bikinibilder. Inte nu, alldeles föör kallt. Men det var ju det du gillade, iof :-P

2008-04-21 @ 23:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback