Sommar sommar, säger Jonis..

Vinter, vinter säger jag..
Varit och tränat med Jonas. Är trött men vill inte gå och lägga mej. Sängen är alldeles för stor och alldeles för kall.
Tack och lov har jag Nova, hon fyller ju lite av sängen så man känner sej inte helt ensam :-/
Och varmt blir det av henne..

Jag önskar så hemskt att hon satt här inne i min soffa en dag när jag öppnar dörren. Jag börjar förstå att det inte kommer att hända, men gud som jag önskar det.
Jag önskar att jag fick hålla henne i mina armar, känna värmen från hennes kropp och kyssa henne i pannan.. Leka med hennes hår och bara vara. tillsammans, föralltid.
Dagrna går upp och ner. Kvällarna och morgnarna är värst, dom sliter mej i stycken!
Så fort man vaknar på morgonen så kryper ångesten inpå. Under dagen har man ändå saker att göra, då går det ganska bra.. Men sen när kvällen kommer och jag är ensam igen så kommer allt över mej igen. Jag är ledsen, så hemskt ledsen.
Måste ta tag i mej själv. Måste göra mej själv hel igen efter det här uppbrottet. Måste göra det nu.. Vill inte gå och må såhär. Och det är bara jag själv som kan ta mej i kragen. Sedan att jag har vänner som hjälper och stöttar det underlättar något oerhört! Tack för att ni står ut med, just nu manodepressiva mej.
 
Nu en dusch sedan sängen. Jag hoppas att jag får sova inatt.
Jag har gråit för Engla idag. Får en klump i halsen bara jag tänker på henne, gud så ledamt!
Sådant där borde inte få existera!
Lilla Engla, jag ska tända ett ljus för dej, ett ljus som ska brinna hela natten...
 
Vart är världen påväg? Ger sej på ett oskyldigt barn?! Hennes familj då? hennes sörjande mor och hennes far? alla runt omkring? Hur kan man ta ett barn och förgöra det lika fort? HUR?
Jag blir arg, jag blir ledsen och jag känner en enorm sorg när jag tänker på lilla Engla och hennes familj.
VAKNA! Vi är påväg åt helt fel håll! Ingenting är som det någonsin har varit! Vi måste sätta ner foten, stampa hårt och göra det ordentligt. Detta våld som gror överallt i samhället kan inte få fortsätta gro!
Du, du, du och du. jag, du vi... Måste göra något.

Är man någonsin säker? trygg? NEJ! Vem som helst där ute kan vara mördare, våldtäktsman eller pedofil, VEM SOM HELST.
Kanske min granne? din farbror? min svåger? Din pappa? Din mamma? du?..
Nej, man måste se upp idag med vem man träffar. Ibland väljer man inte själv att träffa folk, ändå så tränger dom sej på, tar liv och förgör. Dom gör det värsta tänkbara man någonsin kan göra!
 - Oskyldiga små barn, oskyldiga kvinnor och oskyldiga män, oskyldiga djur, hur kan man ge sej på dom?!

Vi måste göra något och det är nu! Hur ska det annars se ut om 50år? 100år?!

HJÄLP!

"BJÖRN" KAN VI KALLA HONOM.

Ikväll träffade jag en "Björn", jag visste inte ens att han hade muckat.
"Björn" var som vilken annan kille som helst. Han var trevlig, snäll och kvinnorna hade ett gott öga för honom, eftersom han såg hemskt bra ut.
Jag umgicks mycket med "Björn", så jag antar att dom flesta inte var så glad på mej. .
Han var fin "Björn".
Han hade aldrig gjort en fluga illa, han månade om folk. Jag hade aldrig sett några aggressiva sidor hos honom, visst kunde han bli arg men inte mer än någon annan.
En eftermiddag när "Björn" var ute och gick så fick han syn på en man, han gick helt oprovocerat fram till mannen och slog och sparkade honom sönder och samman. "Björn" hade aldrig tidigare sett mannen.
Den mannen dog, på väg in till sjukhuset av skadorna. "Björn" åkte in i fängelset och har suttit av många,många år. Inte tillräckligt många anser jag, jag tycker att han aldrig skulle få komma ut igen. Han tog någons liv! "Björn" är ingen gud som kan bestämma om vem som ska dö och vilka som kan få leva. "Björn" är INGENTING, men han tog sej den "friheten" och lekte "gud".
Ikväll träffade jag honom. Jag ville inte se på honom, jag ville inte veta av honom. Jag tycker inte om "Björn" idag.
Jag blev rädd och jag tänkte på vad han har gjort. På hur han gjorde det. På hur brutalt kall och elak han måste ha varit. Jag finner inga ord.
Alla är värd en andra chans, det anser jag, absolut..Men en sådan här sak gör att man verkligen kan välja bort honom och inte vilja ha med honom att göra, och det tänker jag göra.
Jag vet inte ens om jag tycker att han är värd en andra chans?
Nej sådana människor borde *******!!!
Kanske är jag omänsklig som tänker och känner så? jag vet inte. men det är vad jag känner. Dom som vill ge "björn" en chans till, får ju göra det. Men jag vill inte! Jag har rätten att välja!

Så tänk efter innan ni litar på folk och tror er känna människor.
För den ni litar på mest kan vara den som gör mest skada. Inte bara i det här sammanhanget nu, utan i alla sammanhang.

Jag önskar mej fred på jorden! Jag önskar bort allt ont!

Var försiktig med vem ni träffar.. och vem ni släpper inpå livet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback