Något att tänka på..

I morse var jag trött, som alla andra morgnar nu på slutet. Men så fort jag gick upp ur sängen och tog ut Nova på en lång promenad så vaknade jag till. skönt. Måste göra det till en vana igen. Att gå och lägga mej i tid och vakna i tid. Det här går inte. Jag kan inte ligga kvar i sängen och försöka somna om för att slippa all ångest och sorg, den finns ju där ändå.
- Det är ju nästan som att välkomna allt det där oändligt olidliga, eller?
Nej Nanni, nu är det skärpning.

Jag sov med ett ljus tänt inatt, som många andra nätter, men inatt var det lilla ljuset för Engla och hennes familj.

- Om ni hittar någon att älska, så älska allt ni kan. Gör varje dag till er dag, imorgon kan det vara för sent. Ni har ingenting att förlora, nej!
Och fegar ni ur, när ni älskar oändligt, då är det er förlust. För det kommer en dag, det lovar jag, när ni ångrar er något alldeles hemskt. Ånger är det värsta tänkbara giftet :-(
Så GO ON folket, Våga älska och våga hålla kvar människan ni älskar, i medgång och motgång!
Ju fler motgångar ni har, destu fler kommer medgångarna att bli senare i livet!
Kolla bara på mina föräldrar, ojoj. Men idag så lever dom ett oerhört lyckligt liv med varandra.
Dom hade bara motgångar,motgångar och återigen motgångar, men sedan när medgångarna väl slog på, så har dom mestadels bara haft medgångar!
För dom vågade stanna hos varandra när allt var som värst!

något att tänka på?.. TÄNK!

Uppdatering.
Jobba gick bra.. men det var en oerhört seg dag idag. Jag är enormt trött. Men ikväll blir det tidig kväller och sedan imorgon blir det en tidig morgon. YES!
Min matlust har börjat komma tillbaka kan jag tillägga, vilket är ett tecken på att jag mår lite bättre :-) det är skönt!

Nu är resan och boende till SPRING-PRIDE bokad! YES!
Två stora YES idag, nu går det framåt ett tag folket :-)

 Jag och Nova myyser..

 Jag och Nova ute i skogen.

 Jag.

 Nova

 Nova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback