Vårkänslor

Idag har jag varit hos tandläkaren, hade bitit av en tand. Jag vet inte riktigt hur, men när jag stod i hissen påväg upp efter en utgång med Nova (för 1,5vecka sen), så kände jag något vasst med tungan. Kollade i spegeln å visst var det som jag trodde, jag hade bitit av en bit av tanden.
Blev rädd, jag som inte tycker om tandläkaren, är så rädd.
När jag låg där idag så var jag som en fiolsträng i hela kroppen.
Jag vet ju att det inte gör ont, inte ett dugg, ändå är jag så rädd. konstigt.

Nova och jag har gått runt sjön (den sjön ska jag ta kort på så ni får se hur den ser ut).
Det är en vacker dag idag. Solen skiner och fåglarna kvittrar.
Jag och Christine var i Sandviken igår, hos mina föräldrar. Mamma berättade att Cenada-gässen har kommit till storsjön nu (apropå ingenting). Ojoj, jag säger då det, snart  är det vår, på riktigt.
Det sugen i kroppen på mej.

I sommar ska jag utnyttja mamma o pappas stuga till MAX!
Det är så vackert där.
En liten röd stuga, men vitt hjärtstaket runt om. Alldeles bredvid "huvudstugan" har pappa o farfar byggt en liten stuga till pojkarna.
Alldeles nedanför stugan ligger sjön, blank och klar. Solen speglar sej i den.
Då å då kommer en del änder förbi med ungar och vi ger dom bröd.
Jag brukar sitta och meta, doppar fötterna i vattnet lite titt som tätt.
Inte ens när det är oväder är det otäckt eller hemskt.
Nej,nej. Det är vackert till och med när blixtrarna slår sitt sken över himlen. Det känns som om blixtrarna är så nära när man är på sjön.
När det regnar är det behagligt, luften blir frisk och skön. Då brukar jag gå ner och bada. Sedan kommer jag upp i stugan, blöt och gör en eld att värma mej framför. Tänder ljus och bara är.
Det är skönt.
Men i sommar så blir vi inte bara två, i sommar blir vi tre. Vi har ju Nova nu. *ler*. Jag älskar min hund. Jag är så stolt över henne.
Ytterligare en sommar med Christine. Kan det bli bättre? Nej jag tror inte det.
Min ögonsten!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Minns stugan som om det var igår - kanske inte bara bra minnen dock - förlåt...
Jag är okej, vet ju att du undrat. Kram

2007-03-22 @ 09:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback