trött..

Nu har jag varit sådär sjukt trött i 3 dagar, sådär trött att det känns som om man är sjuk. Hunden gör ont när man smeker den och lederna värker. usch och fy för denna trötthet!
Tur att det bara är såhär i perioder! Förr var det jämt..

Nova ligger utbredd på golvet och nannar lite..
Dante ligger i soffan ihopkurad och sover och Mysen, ja, vart är Mysen? Han sitter säkert i "sitt" badkar och kollar på vattnet som droppar.
Han brukar göra det nu för tiden, han spenderar typ all sin vakna tid åt att sitta i badkaret och kolla på vattnet som droppar från slangen.
När man tar upp honom och sätter på duschen för att duscha så tar han ett skutt rakt ner i badkaret igen, men så fort han känner vattnet över sej så snabbar han sej upp och nöjer sej med att sitta på golvet och kolla i golvbrunnen när vattnet sipprar ner där..
Han är rolig.. Han kan inte jama, han låter inte "majooo" utan "määk - määk".. haha..
Dante kan inte heller jama, utan han skriiiker.. "määää - mää".. haha..
Roliga små katter jag har.

Nova hon låter inte alls, eller jo, på mornarna när man går upp och hon blir så glad att se en, då ylar hon.. haha.. men inte ett sådant där gällt ylande, utan mer mörkt.. alldeles som om hon pratar..
Ja, sedan så skäller hon väl ibland när man stojar runt med en pinne i handen. åsså pratar hon lite då å då, det låter ungefär såhär "boo - oo - auu - auuuuu".. haha..
Ja, dom är speciell alla djuren ;-)

Jag ska väl snart börja jobba jag oxå. Jag har inget arbete på gång, men min a - kassa kräver att jag ska jobba nu eftersom jag inte är sjukskriven längre. Men det är svårt att komma tillbaka efter 8månaders tidigare sjukskrivning, usch ja..

Mina föräldrar har köpt nya inlines till mej. Jag har åkt varje dag, det är så roligt och det är så bra träning! Tog med mej Nova igår, satte på mej mina inlines och rullade iväg till sjön RUNN.
Trodde att Nova skulle dra ikull mej, eftersom hon aldrig sprungit bredvid någon med inlines tidigare, men det gich hur bra som helst. Hon är så orädd och lättlärd! Jag älskar våran hund!
När vi kom fram till sjön så badade hon.. Hon tycker om att bada.
Sedan så gick hon ut i vattnet så att det nådde henne en bit upp på benen och bara stod där och tittade ut genom sjön. så mysigt..

Nova är nu 10månader och är 58cm i mankhöjd, hon väger 36kg.
Hon kommer att gå upp många kilo än, hon växer så det knakar! :-)

jaja, nu ska jag nog sätta på mej skrillerna och ta med mej Nova på en tur!

 Harry och Nova. Dom är kära. Nova ser jätterolig ut i munnen på det här kortet tycker jag. haha... så konstig vinkel, men hon är snygg ändå ;-)
Harry är mina föräldrars vovve, en belgisk vallhund på 3år. Han är nog den snällaste vovven på den här jorden. Han är snäll ända ut i klospetsarna, som Christine säger ;-P
Han har hjälpt mej mycket med Nova, han har uppfostrat och visat hur man beter sej. Han är en mycket klok hund!


 Dante är den härligaste katten. Han är så slapp. Han är hur cool som helst. Alfa hanen här i familjen! han älskar att pussas, helst när jag eller christine inte själva så sugen på det. Alltid när man kommer hem så sitter han vid dörren, snurrar runt ett helvarv och sätter upp sin härliga nos i vädret för att få en puss.


 Mysen han lever i sin egna lilla värld. Jag tog hant om Mysen när han var liten och skulle avlivas för hans ägare inte orkade med honom. Mysen var en rädd liten kille men är nu en modig krabat. Mycket modigare än sin "bror" Dante. haha. Mysen älskar att gosa och springer ofta runt och pratar. Ibland måste man säga åt honom att vara tyst och då blir han det. Han älskar vatten (i måttliga mängder) och äter gärna burkmat, vilket Dante avskyr!



image47 Ett litet kollage.. :-)



 Jag och Christine. Älskar dej!

Kommentarer
Postat av: kurt

hej kolla lite nu och jag skäms för jag skrivit så lite i min blogg men tjejerna i pattaya jaga mig till och med slogs om mig-en va 18 en 27 haha tror du jag trivdes,kramar ha re båda två.

2007-04-27 @ 00:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback